donderdag 4 september 2014

Spinazie quiche

Ik dacht lekker makkelijk ....een quiche maken..
receptje zoeken en hier gevonden -->

Een paar aanpassingen gedaan omdat ik niet alles in huis had.
De spelt bloem vervangen voor gluten vrij boekweitmeel en
 plantaardige melk...ik dacht amandelmelk heb ik openstaan dus dat gaat erin..
Nou das nie zo lekkeh....word het zoet van en het is toch juist een hartige taart...foutje...

Verder ging het deeg maken okidoki...en het spinazie mengsel rook heerlijk.
Met deegroller deeg uitgerold,nou ja bijna..dus springvorm met stuk bakpapier en bekleden maar...shit randjes vergeten in te oliƫn...
dat was 1...
Toen het spinazie mengsel erin en tomaat in plakjes en gekruimelde geitenkaas...
ehh shit het melk ei mengel moet nog...
dat was 2...
nou ja er maar over gekiept...
In de oven,in de gaten houden..ooo het eimengsel sijpelt eruit..ding dus niet goed dicht??
Bij weg scheppen voor de verbranding..
dat was 3...

Uiteindelijk stond het op tafel...auwts...vingers verbrand..
dat was 4...
Ik vond het lekker, alleen zoetigheid door de amandelmelk...moi..deeg..moi...vulling/topping.. lekker..
Man B vond het deeg niet lekker, B1&2 gewoon helemaal niet..
'Kan het niet gewoon zoals anders mem..'
Oftewel met bladerdeeg en gewone kaas...
weet je wat ik denk...

JA!


En het lijkt zo mooi op de foto.... :P

Voor wie het niet weet...ik en bakken...nee geen bakSTER....
En voor vandaag staat er een eigengemaakte pasta saus op de planning..
easy peasy .....
toch...


X

Geen opmerkingen:

Een reactie posten