zaterdag 23 augustus 2014

Ratatouille

Een groente stoof en perfect om left over veggies van deze week op te maken!
Ik zag een recept in de allerhande van laatst dus aan de slag.
Met wat kleine aanpassingen omdat ik niet alle dingen in huis heb ...be creative!
Wat heb je nodig voor een dikke pan vol.

- aubergine en courgette en (rode) ui (ik had restjes)
( paprika komt NIET in mijn eten...JAK..maar jij mag het wel doen ofcourse..brr..)
-knoflook
-provencaalse kruiden
-rode wijn (speuren ....nog een fles gevonden..)
-rode wijnazijn
-olie (kokos of olijf,wat je maar gebruikt..)
-pakje passata di pomodoro en dikke hand vol mini tomaatjes (recept stond blik tomatenschijven..)
-extra toevoeging runderworstjes zonder velletje

Ik heb eerst de worstjes geruld en apart in bakje bewaart toen de ui,knoflook 
en kruiden op laag vuur gefruit.
Groentes toevoegen en op hoog vuur ff bakken,vuur laag en flinke scheut wijn,passata en tomaatjes toevoegen. Ooo de worstjes niet vergeten....
Op smaak brengen met wijnazijn zout en peper.
Dit 15 min. stoven met deksel op de pan en serveren met tja ehh....wat eten we er eigenlijk 'bij'??

Ik wil ook minder aardappelen eten maar we hebben heerlijke aardappelen van eigen tuin en tegen gebakken aardappelen zeg ik geen nee!
Dus google erbij en op zoek naar een recept en dit is het geworden:
Brenda....je hebt helemaal gelijk.
Nog net geen gevecht wie de laatste aardappeltjes mocht... ;)

We waren weer ff in Franse sferen, wanneer was die zomervakantie ook alweer???



X


Oja...kids B1&2 hoefden dit niet natuurlijk...dus voor hen een 'gewoon' gebakken worstje en spinazie 'blub' bij de gebakken aardappeltjes, die dan wel weer....
En de left over ratatouille kun je invriezen voor een volgende keer...met quinoa ofzo...(of pasta of rijst...)







Geen opmerkingen:

Een reactie posten