donderdag 21 augustus 2014

Muesli cookies

Laatst muesli gekocht i.p.v cruesli maar oooo
dat viel niet in de smaak!!
Tja wat doe je er dan mee....

Koekjes bakken!
Simpel en snel (daar hou ik van..)


Dus receptje opgezocht en lossss.
Omdat ik probeer (...) geen (toegevoegde) suikers tot me te nemen (jak wat een zin...)
 dacht ik de 'gewone'suiker te vervangen met wat van dat plantje, stevia, genaamd.
Goed bezig toch...??!!
In no time de cookies klaar en proef klaar!!
Nou mijn hemel.....JASSES!!!! Wat een chemische smaak,BAH!
Misschien ligt het aan mij, al 4 dagen niet gesnoept,suikervrij...dus meneer B en kind B2 (haha) proeven.
B --> lekker hoor B2 --> jak.
Nou ik hoef ze echt niet dus ik ga een nieuwe poging doen met aangepast recept.
Komt ie:

-90 gr. muesli
60 gr. roomboter
1 1/2 eetl. honing (ach flink knijpen uit die fles...)
45 gr. amandelmeel
1 th.l kaneel (goed strooien...)
1 1/2 th.l kokosrasp

Boter en honing smelten in pannetje. 
Meel,muesli,kaneel en kokosrasp door elkaar husselen en de gesmolten boter mix erdoor roeren.
Dan met een lepel op een bakplaat met bakpapier 'bolletjes' maken, beetje plat maken en in de voorverwarmde oven van 160 gr. ( ik heb een hete lucht oven...)15 min. bakken en daarna 15 min. laten afkoelen.

GEEN stevia erin gemikt,gewoon een beetje extra honing en .....
MMMMMMMMMMM en lekker bros.
Toen kwam kind B1 thuis en ziet en ruikt al dat lekkers,dus proeven maar....jammer cookie met stevia vind ie het lekkerst...



Ga je denken hé...suikerverslaving??

X







Geen opmerkingen:

Een reactie posten